Weblog >> Algemeen
24-04-2014

Een reis terug in de tijd.

Onlangs konden we lezen over het Wijzigingsbesluit Financiële Markten 2015. Dit gaat over een (of is het de?) uitzondering op het provisieverbod voor advies aan klanten met betalingsachterstanden bij hypotheken. Nu lees ik een reactie van een branche organisatie. 

Lees verder

25-02-2014

De markt trekt aan! Maar welke dan?

 De markt trekt aan! Maar welke dan?

De huizenprijzen dalen niet meer! Het aantal hypotheek aanvragen stijgt! Er wordt meer afgelost! Er zijn meer woningen verkocht de 1e maand! Allemaal berichten die ons moeten doen geloven dat het beter gaat en het weer goed gaat komen. Ik heb er nog één voor u: Het aantal mensen met betalingsproblemen is gestegen! Kortom, de markt trekt aan!

 

Lees verder

15-02-2014

Restschuld! Eigen schuld?

 

Iedereen praat over de restschuld en iedereen lijkt daar ook een mening over te hebben. Ik kan daar dus niet bij achterblijven. Wat mij wel opvalt is dat ‘de banken’ geen uitgesproken mening hierover hebben. Is dat omdat ze die niet hebben of omdat er nog geen ‘opdracht’ hiertoe is gegeven door de AFM. Overigens wel slim van de AFM om een vrouw te benoemen als hun grote baas. Ik ben benieuwd hoe het mannenbastion van de banken hierop gaat reageren, maar dat terzijde.

 

Lees verder

03-01-2014

Van droom(huis) naar nachtmerrie

Neem contact op met je bank, En dan....
 
Het zat tegen. Moest hij zichzelf iets verwijten? Heeft hij het laten gebeuren? Had hij er iets tegen kunnen doen? Allemaal vragen die hem bezighouden. Overdenkingen en terugblikken die passen bij de tijd van het jaar; zeker als je hoopt op een verwezenlijking van een kerstgedachte.
 
 
Lees verder

24-03-2013

Preventief beheer. De oplossing!

Preventief beheer: De oplossing!

De vorige keer heb ik u mijn visie gedeeld over preventief beheer. Ik heb toen ook beloofd terug te komen op de te nemen maatregelen of in te zetten producten voor preventief beheer. Ik zou daar heel kort over kunnen zijn, want feitelijk zijn er geen preventie producten te benoemen. Het hangt namelijk af van welke oplossing het probleem van de klant (en dus aanbieder) kan oplossen. Maatwerk dus.

 

Lees verder

16-12-2012

December, terugblikken en vooruitblikken

Het is weer december. De tijd van lijstjes en het uitroepen van “De Beste…. van 2012”. Kortom terugblikken. Je krijgt dan ookvragen als: “Wat was voor jou het hoogtepunt van het jaar” of “Wat was voor jou het dieptepunt van het jaar”. En als je dat dan weet wat doe je dan met die informatie.

 

 

Lees verder