24-04-2014

Een reis terug in de tijd.

Onlangs konden we lezen over het Wijzigingsbesluit Financiële Markten 2015. Dit gaat over een (of is het de?) uitzondering op het provisieverbod voor advies aan klanten met betalingsachterstanden bij hypotheken. Nu lees ik een reactie van een branche organisatie. 

Lees verder

24-02-2015

De klant wil NPS!

We zijn goed bezig. Er is nu alle aandacht voor de hypotheken waarbij de kans aanwezig is dat er problemen ontstaan bij het betalen van rente en/of aflossing. Sommige geldverstrekkers geven zelfs al aandacht aan hun klánten met een hypotheek.

 

Lees verder

12-03-2014

Briljant. Zo stel je de klant centraal

 

Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Dat ik daar niet op gekomen ben. Al maanden of misschien wel jaren ben ik op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe stel ik mijn klant centraal?
 
 
Lees verder

25-02-2014

De markt trekt aan! Maar welke dan?

 De markt trekt aan! Maar welke dan?

De huizenprijzen dalen niet meer! Het aantal hypotheek aanvragen stijgt! Er wordt meer afgelost! Er zijn meer woningen verkocht de 1e maand! Allemaal berichten die ons moeten doen geloven dat het beter gaat en het weer goed gaat komen. Ik heb er nog één voor u: Het aantal mensen met betalingsproblemen is gestegen! Kortom, de markt trekt aan!

 

Lees verder

15-02-2014

Restschuld! Eigen schuld?

 

Iedereen praat over de restschuld en iedereen lijkt daar ook een mening over te hebben. Ik kan daar dus niet bij achterblijven. Wat mij wel opvalt is dat ‘de banken’ geen uitgesproken mening hierover hebben. Is dat omdat ze die niet hebben of omdat er nog geen ‘opdracht’ hiertoe is gegeven door de AFM. Overigens wel slim van de AFM om een vrouw te benoemen als hun grote baas. Ik ben benieuwd hoe het mannenbastion van de banken hierop gaat reageren, maar dat terzijde.

 

Lees verder

16-01-2014

Big Data? Niet nodig!

Big data. Niet nodig!

Ik kan natuurlijk niet achterblijven om ook iets te schrijven over Big Data! We buigen ons over de problemen rondom privacy en geven bakken geld uit aan het verkrijgen van data, die we dan niet kunnen gebruiken. Of deze data geeft niet de gewenste uitkomsten. Eerlijk gezegd begrijp ik het niet. 

 
Lees verder

04-01-2014

Van droom(huis) naar nachtmerrie

Neem contact op met je bank, En dan....
 
Het zat tegen. Moest hij zichzelf iets verwijten? Heeft hij het laten gebeuren? Had hij er iets tegen kunnen doen? Allemaal vragen die hem bezighouden. Overdenkingen en terugblikken die passen bij de tijd van het jaar; zeker als je hoopt op een verwezenlijking van een kerstgedachte.
 
 
Lees verder

19-07-2013

De klant stuurt zelf

 
Maar wie bepaalt de richting…
 
Er is en wordt veel gezegd en geschreven over hoe klanten zich gedragen en hoe je daar als bedrijf mee om moet gaan. Zo is uit onderzoek gebleken dat klanten zelf willen bepalen welk loket ze kiezen om een dienst af te nemen. Vervolgens worden er allerlei ‘loketten geopend’, zodat er tenminste gekozen kan worden. De klant staat immers centraal

 

Lees verder

24-03-2013

Preventief beheer. De oplossing!

Preventief beheer: De oplossing!

De vorige keer heb ik u mijn visie gedeeld over preventief beheer. Ik heb toen ook beloofd terug te komen op de te nemen maatregelen of in te zetten producten voor preventief beheer. Ik zou daar heel kort over kunnen zijn, want feitelijk zijn er geen preventie producten te benoemen. Het hangt namelijk af van welke oplossing het probleem van de klant (en dus aanbieder) kan oplossen. Maatwerk dus.

 

Lees verder

14-02-2013

Preventief beheer bestaat niet!

Preventief beheer, preventie. Het is een onderwerp met vele aspecten en raakvlakken. Zoals: Wat betekent het voor de organisatie, welke rol heeft de adviseur. Welke partijen spelen nog meer een rol? Wat voor oplossingen en middelen kunnen worden ingezet? In een aantal blogs deel ik graag mijn visie en ervaringen.  

Lees verder

17-01-2013

Een goed voornemen!

Heb jij goede voornemens? Welk antwoord je ook geeft het is altijd, jawel. Het niet hebben van goede voornemens is ook een voornemen, toch? Waarom noemen we het eigenlijk ‘goede’ voornemens? Dat suggereert min of meer dat je ook slechte voornemens kunt hebben. Voornemen is volgens VanDale: Het plan hebben om… En ik was altijd al van plan mij voor te nemen geen voornemens meer te hebben. Zo had ik mij voorgenomen mijn niet meer te ergeren en toch….
Lees verder

16-12-2012

December, terugblikken en vooruitblikken

Het is weer december. De tijd van lijstjes en het uitroepen van “De Beste…. van 2012”. Kortom terugblikken. Je krijgt dan ookvragen als: “Wat was voor jou het hoogtepunt van het jaar” of “Wat was voor jou het dieptepunt van het jaar”. En als je dat dan weet wat doe je dan met die informatie.

 

 

Lees verder